UKRALI SU NAM SLOBODU

 

/Obraćanje na svečanosti u povodu 9. maja – Dana pobjede nad fašizmom u Spomen parku Vraca u Sarajevu dana, 9. maja 2024. godine./

Smrt fašizmu !

Pozdravljam vas u ime Saveza antifašista i boraca NOR-a u Bosni i Hercegovini i čestitam Dan pobjede nad fašizmom.

Naravno, danas kada obilježavamo Dan pobjede nad fašizmom iz 1945. godine nismo ovdje samo zbog toga da bi se sjećali i pričali o prošlosti. Ja mislim da smo mi ovdje iz potpuno drugih razloga. Naravno, sjetićemo se, to je povod zbog čega jesmo tu, ali smo ovdje da slaveći pobjedu veličamo slobodu, da veličajući slobodu se okrenemo oko sebe i vidimo da li mi svi, na svakom pedlju Bosne i Hercegovine, imamo uistinu punu slobodu.

Dišemo li slobodu na svakom pedlju Bosne i Hercegovine.

Ako nismo, ako ne dišemo, ako je ne osjećamo, onda je ovo mjesto, onda je slavljenje Dana pobjede nad fašizmom pravo mjesto da krenemo u stvaranje jedinstvenog svenarodnog antifašističkog fronta ovog vremena, na istim idejama na kojima su se okupili Titovi partizani 1941. godine i donijeli slobodu 1945. godine. I njih je ideja slobode, ideja socijalne pravde, ideja jednakosti i ravnopravnosti okupila. Sve drugo su stavili u stranu i krenuli naprijed. Oni protiv kojih su krenuli bili su mnogo jači od njih, brojniji, ali ideja slobode ih je dovela do pobjede.

Ovo mjesto, ovaj Spomen park na Vracama i ovaj dan nas antifašiste obavezuje da na istim tim idejama i mi krenemo u naše, današnje, ovovremene antifašističke bitke i mi izvojujemo slobodu i pobjedu za boljitak Bosne i Hercegovine. Oni, naši protivnici, izgledaju mnogo jaki, ušli su u organe vlasti, izgledaju bahati, tako se i ponašaju, prosipaju silu, kako bi narod rekao, a mi smo nekako fini. Ja sam uvjeren da smo brojniji i da smo u suštini jači, jer naša ideja je jača. Zato se moramo okupiti i krenuti u borbu za našu pobjedu i za novu slobodu koju su nam u dobra doba ukrali.

Ako to uradimo onda slavljenje Dana pobjede, obilježavanje Dana pobjede imaće smisla. A da bismo mogli krenuti u stvaranje tog jedinstvenog antifašističkog svenarodnog fronta moramo i mi danas, kao i oni čije ideje slijedimo, što su uradili 1941. godine, potisnuti sve razlkike, koje nam nameću i serviraju, u stranu.

Mnogo je više onoga što nam je zajedničko. Veličajmo to što nam je zajedničko, i onda, onda ćemo sigurno pobijediti i ovaj dan će biti dvostruko ljepši, snažniji i svečaniji. Da bi to mogli u taj front moramo se aktivno uključiti. Nije više dovoljno nositi majicu na kojoj piše: I ja sam antifašista i pričati: I ja sam antifašista.

Akcija nam treba.

Konkretna odlučna akcija.

Svi zajedno.

Od onih silnih kolumnista do ovih koji su i dan danas na svim mjestima antifašističkog okupljanja. Nije naš antifašistički pokret komemorativno udruženje niti antifašistička turistička agencija. Mi moramo biti društveno angažirani na svakom pedlju države, reagovati na sve pojave neo fašističkog djelovanja. U tom smislu organi Saveza antifašista i boraca NOR-a u Bosni i Hercegovini su prije dvije godine donijeli Platformu za antifašističko bosanskohercegovačko društvo 21. stoljeća. Prošli smo širom Biosne i Hercegovine, vodili brojne diskusije, tribine i slično predstavljajući Platformu građanima. Dobili sugestije, dopunili, usvojili i nedavno smo to konkretizirali u Operativne zadatke za provođenje Platforme na svakom pedlju Bosne i Hercegovine.

Danas to, evo, objavljujem.

Idemo u snažnu borbu prema svim organima vlasti. Hoćemo na javnim tv servisima obrazovni antifašistički program, hoćemo da ministarstva obrazovanja uvrste pojmove fašizma i antifašizma u obrazovni program, hoćemo ukidanje svih naziva ulica i javnih ustanova koje nose nazive sljedbenika fašizma i onih koji su bili aktivni ratni zločinci u minulim ratovima i bezbroj takvih konkretnih stvari..

Naravno da neće biti lako, ali svi zajedno možemo sve, kao što su i oni 1941. godine sanjali da mogu, a 1945. godine bili dio svjetske antifašističke koalicije kojoj se cijeli svijet divio i njom ponosio.

Mi smo sljedbenici toga i nemamo pravo na drugačije djelovanje. Ovaj dan nas na to obavezuje. Zato, ponovo čestitajući nam, svima, Dan pobjede nad fašizmom, ponavljam: Sve to nema smisla ako zajedno ne krenemo, svako u svojoj sredini, u obračun sa svakom neo fašističkom pojavom, od mjesne zajednice, škole do državnih organa. Tada će Bosna i Hercegovina konačno početi ličiti na normalno društvo po mjeri građana, a i po tradiciji koju baštinimo.

Smrt fašizmu !

 


Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Razmišljam: Da li je do mene ili do njih

I TAKO PEDESET GODINA

ZAŠTITOM ARBiH I ISLAMA PROTIV MOSTARSKOG FEBRUARA