DA NIJE BILO TITOVIH PARTIZANA U BOSNI I HERCEGOVINI NE BI BILO NI BOSNE I HERCEGOVINE


/Obraćanje na Ozrenu u povodu godišnjice formiranja Ozrenskog partizanskog odreda dana, 20. avgusta 2023. godine./

Smrt fašizmu !

Zahvalan sam vam što radite ovo što radite. Da nema ovakvih okupljanja na pravim mjestima, na konkretnim mjestima, sve drugo bi bilo besmisleno. Ovo je važno mjesto iz kojeg bi mi, današnji antifašisti, sljedbenici ideja narodnooslobodilačke borbe morali puno toga naučiti. Ovo mjesto je i danas daleko od pravih puteva i nije lako ni danas doći ovdje. Hajdemo se vratiti toliko godina unazad i zamisliti kako je tada bilo doći ovdje, organizovati narod, širiti ideju slobode i dizati ustanak. Ja mislim da mi danas iz toga moramo puno da učimo, da se okanimo facebook jurišnika i širenja antifašizma kroz parole koje pišemo iz toplog doma.

Na teren!

Mi jedino na terenu, kao i ovi koji su nas danas okupili, možemo nešto napraviti. U to vrijeme, a onda godinama poslije, jedna od ključnih poruka vrhovnog komandanta Narodnooslobodilačke vojske Maršala Tita, bila je: Čuvajte bratstvo-jedinstvo kao zjenicu oka svoga. Mi danas pričamo o drugima i drugačijima.

Po čemu smo mi to ovdje drugačiji?

Možemo jedino kada se predstavimo zaključiti da možda djelić neke tradicije, porodične i tako dalje, imamo malo drugačiji.

Zbog toga je na udaru, od devedesetih na ovamo, upravo ta parola: Čuvajmo bratstvo-jedinstvo...

Kada unište to u dobra doba su uspjeli. Na taj način razbiće ideju zajedničkog života. Zato mi, koji se pozivamo na ove tekovine, moramo malo glasnije, malo odlučnije, malo snažnije, učeći od ovih koji su nas okupili, a mnogi od njih bili su mnogo manje obrazovani od nas, imali mnogo manje mogućnosti, ali imali želju, volju, snagu, moral. Moramo iz toga učiti kako da mi danas krenemo u naše, ovovremene, današnje antifašističke bitke. Nemojmo samo konstatovati Bosna i Hercegovina je sa svih strana ugrožena od raznih neprijatelja koji hoće ovo, hoće ono, pa revizija historije, rade nam ovo, rade nam ono. To je igranje šaha crnim figurama. Mi moramo proaktivnije, snažnije, odgovornije ići u obračun sa tim snagama. Nama treba danas, ovovremeni „ustanak“, naravno ne oružani. Treba nam jedinstvo svih na ideji koja je okupila i ustanike zbog kojih smo danas ovdje, sloboda, socijalna pravda, jednakost, ravnopravnost. Ako se na toj ideji okupimo onda ćemo, siguran sam, a stalno sam na terenu i vidim da je tako, shvatiti da je nas mnogo, mnogo više nego njih. Samo su oni bahatiji, glasniji, imaju poluge vlasti i tako dalje.

Hajdemo im se suprotstaviti. Evo, ovih dana, ponovo je krenuo atak na brojne naše drugarice i drugove, prijeti im se u glavu, zato što su na nekom skupu negdje izjavili nešto, prozvali nekog, prepoznali nešto i pozvali na rješenje problema i naglas rekli koji su to vidovi ovovremenog neo fašizma u Bosni i Hercegovini.

Ne smijemo na to šutjeti.

Odgovor na to mora biti naša snaga i naše jedinstvo.

Ni oni 1941. godine ne bi opstali da nisu imali snagu i jedinstvo.

Bilo je raznih pučeva, posebno 1941. i 1942. godine, iznutra, ali glavnina je ostala zajedno i nisu dali da ih podjele, bez obzira što je bilo brojnih razlika. Nisu ni oni o svemu isto mislili. Naravno da nisu. Nemojmo pričati o razlikama, pričajmo o onome što nam je zajedničko, a toga je puno. Imamo iskustvo kako je nekad bilo, naslonimo se na to i zagledajmo se u budućnost. Jedino tako biće svima nama pojedinačno bolje, ali i čitavoj zemlji.

Ako to ne uradimo nema budućnosti.

Moramo im reći: Antifašisti su obnovili državnost Bosne i Hercegovine u Mrkonjić Gradu 1943. godine. Da nije bilo Mrkonjić Grada ne bi bilo 1992. godine referenduma. Badava priča. Mi bi danas, ako bi ovo obilježavali, u tom slučaju priču o Ozrenskom partizanskom odredu pričali kao stanovnici nekih drugih država. Zato ovim novim fašistima koji razbijaju antifašističko naslijeđe moramo stalno ponavljati: Da nije bilo Titovih partizana u Bosni i Hercegovini ne bi bilo Bosne i Hercegovine.

Živjeli i smrt fašizmu!

Primjedbe

  1. Zivio druze I Predsjednice moj
    Svaka izrecena zlata je vrijedna.

    OdgovoriIzbriši

Objavi komentar

Popularni postovi s ovog bloga

PA NAPRAVIMO TAJ PRVI KORAK

ZAŠTITOM ARBiH I ISLAMA PROTIV MOSTARSKOG FEBRUARA

ONI SU JAKI KOLIKO SMO MI TIHI