BEZ NAŠEG JEDINSTVENOG GLASA NEMA BUDUĆNOSTI

/Obraćanje na Svečanoj akademiji u povodu godišnjice oslobođenja Bijeljine od fašizma u Drugom svjetskom ratu, Bijeljina, Centar za kulturu, 24. septembar 2023./

Smrt fašizmu !

Pozdravljam vas u ime Saveza antifašista i boraca Narodno-oslobodilačkog rata u Bosni i Hercegovini, ali prije svega svim Bjeljinkama i svim Bjeljincima čestitam ovaj važan datum, dan oslobođenja Bijeljine, ali ono što posebno u svemu tome treba naglasiti, a čini mi se da sam dobro razumio, jer to su rijetke prilike, bar u našoj zemlji, da je dan oslobođenja istovremeno i dan grada. Obično se to, nešto, razdvojilo, pa se vlasti stide dana oslobođenja od fašizma u Drugom svjetskom ratu. Zato dupla, trodupla čestitka rukovodstvu grada što to poštuje, njeguje i obilježava.

Ovo su prilike da pored sjećanja, pored onoga što zovemo kultura sjećanja da progovorimo i o nekim drugim stvarima, koje su jako važne, crpeći ih iz kulture sjećanja. Mi jesmo antifašisti, sljedbenici ideja koje su Titovi partizani razvili u Narodno-oslobodilačkoj borbi, ali ako ostanemo samo u tom sjećanju nećemo napraviti nikakve velike pomake naprijed. Ja mislim da je i ovaj dan, i ovakvi dani, da su sjajne prilike da naučimo neke lekcije koje smo zaboravili, da se podsjetimo na neke važne stvari i time nadahnemo za ovo vrijeme, za budućnost, za ovovremene antifašističke bitke. Nije svugdje ovakvo stanje kao što smo čuli da je ovdje.

Šta hoću da kažem?

U Narodno-oslobodilačkoj borbi jugoslovenski narodi imali su jedinstven antifašistički front. Mi baštinimo jedinstveno antifašističko naslijeđe naroda i narodnosti Jugoslavije. Ako to jeste tako, a svi tvrdimo da jeste, hajdemo onda graditi danas takvo jedinstvo, kao slijedbenici tih ideja iz 1941. -  1945. godine i danas stvoriti tako jak, jedinstven antifašistički front.

Samo tako ćemo biti jaki.

Nažalost, često pričamo o razlikama, umjesto da pričamo o onome što nam je zajedničko. Ova zvijezda petokraka i ova dva borca na njoj u našem zajedničkom znaku, i sjećanje na njih, nas obavezuju da budemo jedinstveni.

Nemamo pravo da pričamo o razlikama naspram ogromnih stvari koje su nam zajedničke. Prolivena krv Titovih partizana širom Jugoslavije bila je krv proletera boraca za slobodu. I oni su bili različiti, u mnogo čemu, u mnogo čemu se nisu slagali, ali su govorili o onome što im je zajedničko: sloboda, jednakost, ravnopravnost, socijalna pravda i izgon neprijatelja koji je okupirao zemlju, ali i domaćih izdajnika, kako smo ih nekad zvali.

Imamo mi i danas domaćih izdajnika. Kako god hoćemo možemo ih zvati, ali ih imamo. Oni nas i zavađaju i oni nas dijele da nemamo jedinstven antifašistički front.

Nemamo pravo na to. Primjera radi, mi smo se na jugoslovenskom nivou dogovorili. Na koordinaciji rukovodstava svih naših saveza, nekada republika, a danas država. Mi imamo kalendar zajedničkih aktivnosti, gdje svi kod svih dolazimo. Dogovaramo se da na svim skupovima jedan govori u ime svih nas, a ne kao nekad da svih šest govori. Polažemo jedan vijenac svi zajedno. To pokazuje jedinstvo i snagu.

Ja sanjam da to prenesemo na područje Bosne i Hercegovine, da nije iznenađenje što sam ja danas u Bijeljini, nego da je to normalna stvar. I obrnuto, naravno. Ako to napravimo onda neće biti revizija istorije, neće nam pričati da su oni, koji su ubijali Titove partizane, antifašisti, nećemo hodati ulicama koje nose imena ozloglašenih fašista iz Drugog svjetskog rata, neće se trgovi imenovati po njima niti će škole nositi njihova imena itd,itd. Tako je širom Bosne i Hercegovine, ja govorim o cijeloj zemlji i ne ističem niti jedan njen dio posebno. Do juče sam ja u mom Mostaru hodao ulicom Jure Francetića. Takvih primjera ima bezbroj.

Samo naša zajednička snaga, kada zajedno progovorimo, i iz Banja Luke, iz Tuzle, iz Bijeljine, iz Livna, iz Sarajeva, možemo biti snaga koja će se suprotstaviti svima.

Tako su Titovi partizani progovarali.

Ako jesmo njihovi sljedbenici hajdemo svi zajedno u jedinstven, snažan antifašistički front zagledan u budućnost za dobro i dobrobit svih nas.

Smrt fašizmu !

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

PA NAPRAVIMO TAJ PRVI KORAK

ZAŠTITOM ARBiH I ISLAMA PROTIV MOSTARSKOG FEBRUARA

ONI SU JAKI KOLIKO SMO MI TIHI