TREBA NAM SNAŽNA AKCIJA


/Obraćanje na svečanom programu u povodu 80. godina ustanka naroda Bosne i Hercegovine, 27. jula 2021. godine u Drvaru./

 

Smrt fašizmu!

Pozdravljam vas u ime Saveza antifašista i boraca NOR-a Bosne i Hercegovine. Izražavam zadovoljstvo i radost što smo danas svi skupa u Drvaru, Titovom Drvaru, zašto i to ne reći. Pozdravljam sve naše goste koji su došli da podijele radost obilježavanja ustanka naroda Bosne i Hercegovine 27. jula 1941 godine, ovdje u Drvaru. Ali ja neću govoriti o 27. julu 1941. godine, dosta je rečeno, znamo ključne stvari o tome šta se ovdje desilo.

Ja bih htio da kažem da mi ovdje jesmo da obilježimo, da se sjetimo tog 27. jula iz 1941. godine, ali ja mislim da je mnogo važnije da se nadahnemo tim 27. julom 1941. godine, ali da mislimo na 2041. godinu, da mislimo na budućnost. Sjećanje je jako važno, ali mi danas živimo u veoma bremenitom vremenu, u zemlji u kojoj se i dalje podgrijava mržnja, gradi nerazumijevanje, nepovjerenje i tako dalje. Biram riječi da ne bih upotrijebio neke grublje, a nama zapravo, nama sljedbenicima najsvjetlijih tradicija naroda ove zemlje, nama antifašistima je sve ono drugo u žilama, našim venama teče neka druga misao. Zato, hajde da mi ovo sjećanje iskoristimo za nadahnuće da danas prepoznamo, u našim sredinama, sve ono što jesu moderni oblici neofašizma koji nam ne daju naprijed. One ustanike iz 1941. godine vodila je ideja slobode, ideja jednakosti i ravnopravnosti, ideja socijalne pravde, ideja za boljim životom na svom ognjištu, kako to volimo reći. Hajdemo se upitati danas 2021. godine da li smo svi na svakom pedlju ove male zemlje, ali naše, nemamo druge, da li smo u punom kapacitetu te riječi slobodni, da li smo svi jednaki i ravnopravni, da li svi uživamo sva socijalna prava koja bi kao ljudska bića trebali imati. Ja mislim da ne. Hajde da se onda nadahnemo ustanicima iz 1941, godine i da krenemo u naše bitke. Oni su svoje bitke dobili. Sretni smo što su ih dobili i darovali nam slobodu i sve ono drugo što smo imali, a to smo vidjeli i iz ovog filma o razvoju Drvara, ali hajdemo mi biti naše bitke. Titove partizanske bitke su dobivene. Godine 1945. došla je sloboda, vojno je poražen fašizam, ali on se ponovo razbuktao. Svjedočimo tome i iz nekih minulih vremena, a da se ne lažemo i danas. Novi su oblici, nove metodologije. Na mnoge od tih oblika, aktivnosti, akcija smo se do te mjere navikli da ih i ne uočavamo kao fašizam. Hajde da se naučimo prepoznavati fašizam, kao što su oni polupismeni seljaci, radnici, građani, i ovdje u Drvaru prvo, a onda širom države, prepoznali tu neman koja im je do tada bila nepoznata i krenuli u borbu za punu slobodu. Hajdemo na toj ideji, na tom jedinstvu koje su oni imali, nisu se ni oni u svemu slagali, ali su se slagali u ideji slobode, jednakosti i ravnopravnosti, graditi budućnost. I nama je to dovoljno da gradimo povjerenje, da gradimo razumijevanje, da se udružujemo kako bi bili snažna pesnica u borbi protiv neofašizma koji nam je ušao u skoro sve organe vlasti. Nama razni neofašistički pokliči dolaze iz svih struktura sa svih nivoa države. Na nama je, da na ovom mjestu, na ovom izvorištu revolucije, na ovom mjestu gdje je pukla prva puška i povela narod u ustanak, da pošaljemo jednu drugu poruku. Neka danas pukne riječ, snažna riječ, da možemo zajedno, da hoćemo zajedno, da mi antifašisti ne možemo više biti salonski antifašisti i hodati od spomenika do spomenika i samo polagati cvijeće. Treba nam akcija. Treba nam snažna akcija. Svi zajedno. Ne samo mi u Bosni i Hercegovini, svi antifašisti, kao i oni 1941. godine, sa ovih prostora ex Jugoslavije, jer dijelimo isto naslijeđe. Mi se razumijemo, mi smo bili, kad je bilo najteže, zajedno. Gradili smo zajedno sretnu državu. Hajdemo ponovo zajedno. Neka prva stvar zajedničke borbe bude početak obnove velelepnog spomenika u Drvaru, da ga za koju godinu imamo i sa ponosom čuvamo za budućnost. Ako to uradimo biće, biće sretna ova zemlja i svi mi zajedno u njoj.

Živjeli i smrt fašizmu!


Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

PA NAPRAVIMO TAJ PRVI KORAK

ZAŠTITOM ARBiH I ISLAMA PROTIV MOSTARSKOG FEBRUARA

ONI SU JAKI KOLIKO SMO MI TIHI