TEROR MANJINE
U
Bosni i Hercegovini po popisu stanovništva iz 2013. godine živi 3.531.159
stanovnika. Od toga je Bošnjaka 1.769.592 (50,1
%), Srba 1.086.733 (30,8 %), Hrvata 544.780 (15,4 %) i Ostalih 130.054 (3,7 %).
Broj
birača 2018. godine, kada su bili posljednji Opći izbori, registrovan u Bosni i
Hercegovini iznosio je 3.355.429, a glasalo je ukupno 1.812.960
ili 54,02% birača.
Od tog
broja, za poslanike Zastupničkog doma Parlamentarne skupštine BiH, za vladajuće
stranke (SDA, SNSD, HDZ) glasalo je: SDA 281.754 građana, SNSD 260.930 građana
i HDZ 145.487 ili ukupno 688.171 građanin.
Ako
ove podatke uporedimo, i bez velike analize, dolazimo do činjenica koje su
zastrašujuće. Naime, Bosnom i Hercegovinom ove stranke, sa svojim satelitima,
neprikosnoveno vladaju, iako imaju povjerenje od ukupno 37,96% građana koji su
glasali ili 20,51% od ukupnog broja glasača u Bosni i Hercegovini.
Da
stvar bude paradoksalnija lideri tih stranaka su sebe, sa povjerenjem jedne
petine ukupnog broja glasača, proglasili nacionalnim liderima i legitimnim
predstavnicima naroda, a samo su ublehaški predsjednici programski
dezorijentisanih stranaka koji godinama populizmom zaluđuju građane istovremeno
ih bezočno pljačkajući. Bilo bi pošteno da nam objasne ko im je dao legitimitet
predstavljanja naroda, jer izborne brojke i procenti, na koje se
samozaljubljeno pozivaju, demantuju ih bez zadrške.
Uz ove činjenice imam potrebu podsjetiti
na neke Ustavom Bosne i Hercegovine propisane stvari. Naime, Ustav Bosne i Hercegovine je ustvari Aneks
4 Daytonskog mirovnog sporazuma, potpisanog u Parizu novembra 1995. godine.
Mirovni sporazum je potpisan kako bi se
okončao četverogodišnji rat, te stabiliziralo cijelo područje zahvaćeno
sukobima. Ustavom se naglašava da Bosna i Hercegovina nastavlja pravni
kontinuitet Republike Bosne i Hercegovine. Njime je definirana podjela vlasti na zakonodavnu, izvršnu i sudsku
vlast, kao
i političke
strukture Bosne
i Hercegovine. Ovaj ustav je zamijenio dotadašnji ustav Republike Bosne i Hercegovine,
u kojem nisu definirane političke strukture, ali je i poništio dotadašnji
ilegalni ustav Republike
Srpske koji
je priznavao nezavisnost Republike Srpske.
Ustav se od svog donošenja do danas pokazao
nefunkcionalnim, prije svega zbog svoje skupe administracije, ali i zbog
podijeljenosti prema entitetskom i etničkom principu koji često onemogućava
funkcionalnost instutucija Bosne i Hercegovine. Jedan od uslova pristupanja
Bosne i Hercegovine Europskoj Uniji je bio reforma Ustava do 2010 što se nije dogodilo, a kojom bi se
omogućio jeftiniji i funkcionalniji rad institucija. U aprilu 2006. godine ponuđen je paket ustavnih promjena
koji je odbijen u parlamentu zbog toga što je samo potvrdio Daytonski ustav uz
neke manje preinake.
Ustavom je regulisana i izvršna vlast koju
čine Predsjedništvo i Vijeće ministara Bosne i Hercegovine.
Predsjedništvo Bosne i Hercegovine sastoji se od tri člana i ovlašteno je za
vođenje vanjske politike, imenovanje ambasadora i drugih međunarodnih
predstavnika, predstavljanje Bosne i Hercegovine u međunarodnim organizacijama
i institucijama, vođenje pregovora za zaključenje međunarodnih ugovora i
njihovu ratifikaciju, izvršavanje odluka Parlamentarne skupštine, podnošenje
izvještaja o rashodima Predsjedništva i predlaganje godišnjeg budžetta
Parlamentarnoj skupštini, te za koordinaciju rada tijela vlasti na državnom
nivou. Predsjedništvo je ovlašteno i za Oružane snage Bosne i Hercegovine jer svaki član Predsjedništva, po
službenoj dužnosti, vrši funkciju civilnog komandanta oružanih snaga.
Predsjedništvo također ima pravo pomilovati osuđenike, na prijedlog
Ministarstva pravde. Predsjedništvo mora provoditi sve odluke Parlamentarne skupštine
Bosne i Hercegovine.
Vijeće ministara Bosne i Hercegovine je najviši izvršni organ vlasti u Bosni
i Hercegovini, te obavlja dužnost vlade. Sastoji se od 10 članova: 9 ministara i
jednog predsjedajućeg. Zaduženo je za nadzor vanjske, gospodarske i fiskalne
politike. Predsjedajućeg imenuje Predsjedništvo BiH, a ostale članove Vijeća ministara imenuje
sam predsjedajući. Parlamentarna skupština zatim potvrđuje i odobrava sastav Vijeća
ministara. Po Ustavu, s područja Federacije BiH ne može se imenovati više od
dvije trećine svih ministara. Vijeće ministara predlaže zakone Parlamentarnoj
skupštini, te provodi njene odluke.
Parlamentarna skupština je najviše zakonodavno tijelo Bosne i
Hercegovine. Zasjeda u Sarajevu. Sastoji se od dva doma: Zastupničkog
doma i Doma
naroda. Svaki
dom ima predsjednika i dva zamjenika (jednog Srbina, jednog Hrvata i jednog
Bošnjaka). Sve zakonodavne odluke donose se usvajanjem u oba doma Parlamentarne
skupštine BiH.
Zastupnički
dom sastavljen
je od 42 člana, od kojih su dvije trećine izabrane s teritorija Federacije (28 zastupničkih mjesta), a jedna
trećina s teritorija Republike
Srpske (14
zastupničkih mjesta). Mandat izabranih članova Parlamentarne skupštine BiH je
do 2002. godine trajao dvije godine, a od 2002. traje četiri godine. Zastupnici se
biraju izravno na Općim
izborima. Da bi
se određeni zakon usvojio u Zastupničkom domu potrebno je najmanje 2/3 glasova,
te najmanje jedna polovina iz Federacije i Republike Srpske. Ovaj princip tzv.
entitetskog glasanja je često neučinkovit za Bosnu i Hercegovinu, jer omogućava
da 23% poslanika u Zastupničkom domu zaustavi usvajanje određenog zakona.
Dom
naroda sastoji
se od 15 delegata, od kojih su dvije trećine iz Federacije (pet Hrvata i pet
Bošnjaka) a jedna trećina iz Republike Srpske (5 Srba). Određeni zakon usvojen
u Predstavničkom domu može se poništiti ukoliko se ustvrdi da ugrožava vitalni
nacionalni interes nekog konstitutivnog naroda.
Sve ovo propisano je Aneksom 4 Daytonskog
mirovnog sporazuma (Ustav Bosne i Hercegovine), u koji se svi kunu i njime mašu
kao mehanizmom zaštite svega i svačega.
Ovdje želim istaći da Bosna i Hercegovina ima
Predsjedništvo, ima Parlamentarnu skupštinu, a ima i Vijeće ministara. Aneks 4
ili Ustav Bosne i Hercegovine propisali su njihove nadležnosti. Laički rečeno
nema u jednoj zemlji zakona nad Ustavom.
Ako to jeste tako, postavlja se logično
pitanje: Ko može i kojim pravom suspendovati slovo Ustava?
Ako se pak to desi pitam: Da li je to udar na
ustavni poredak te zemlje ili pak neka vrsta državnog udara?
Mnogo je onih koji kažu: Da, i to upravo tako
tumače. Kada se takve stvari u bilo kojoj zemlji svijeta dese ili dešavaju,
narod ima pravo na odbranu ustavnog poretka svoje zemlje.
Zašto o ovome pišem?
Zato što se to nama u Bosni i Hercegovini
godinama dešava, a u posljednje vrijeme je intenzivirano. Naime, oni sa početka
ovog teksta, koji suvereno vladaju državom sa 20,51% dobivenih glasova ukupnog
broja birača, oni što su sebe sa jednom petinom dobivenih glasova proglasili
legitimnim predstavnicima naroda, a uz pomoć i saradnju najviših predstavnika
Evropske administracije u Bosni i Hercegovini i drugih međunarodnih faktora,
suspendovali su Ustavom BiH određene organe i preuzeli njihove ingerencije
dogovaranja, pregovaranja, zaključivanja i donošenja odluka. Drugim riječima
suspendovali su Ustav Bosne i Hercegovine i izvršili udar na ustavni poredak
države. Pojednostavljeno rečeno, međunarodni predstavnici se dogovaraju i
pregovaraju sa predsjednicima tri stranke, koje u tekstu pominjem, a po potrebi
se kurtoazno uslikaju i popiju kafu sa izabranim predstavnicima vlasti, kako to
Ustav BiH nalaže.
Narod im nije dao taj i takav mandat, mislim
na domaće uzurpatore, a što se tiče stranaca, kućni, da ne govorim o
diplomatskom, odgoj nalaže stopostotno poštovanje običaja i propisa domaćina.
Kada to bilo koji gost prekrši, bez obzira koliko moćan bio, valja ga zamoliti
da se spakuje i ide doma.
Bosna i Hercegovina jeste mala zemlja, jeste i
siromašna zemlja, ali je i zemlja ponosnih ljudi, ljudi koji su stoljećima
znali svim uzurpatorima reći ne i izboriti svoju slobodu. Bosna i Hercegovina
je i zemlja sposobnih, obrazovanih i radinih ljudi. Tomu svjedoče hiljade
uspješnih pojedinaca koji sjede u vladama više zemalja, ali i vode brojne
uspješne kompanije diljem svijeta. Ovo navodim kao argument da znamo šta se
dešava, te da nam je dosta da budemo poligon za obuku evropskih i svjetskih
političara iz trećeg ešalona.
Znamo da ste saučesnici u udaru na ustavni
poredak naše domovine.
Zato, vratite svoje djelovanje u okvire
mandata koji imate i u okvire Ustava Bosne i Hercegovine. Ono što vi radite,
potičete i razvijate je teror manjine, kojoj svojim djelovanjem dajete
legitimitet koji im nisu dali građani niti tu vrstu legitimiteta poznaje Aneks
4 Daytonskog mirovnog sporazuma ili Ustav Bosne i Hercegovine.
Ako se to ne desi građanima ove zemlje ne
preostaje ništa drugo do da brane svoju domovinu, a kad je zemlja napadnuta i
suspendovan njen Ustav, istorija nas uči, moguća su razna sredstva i različiti
oblici odbrane domovine.
Bosanci i Hercegovci, još od kralja Tvrtka do
posljednjeg rata devedesetih, pokazali su
da znaju braniti ovo parče zemlje koje su im daleki preci naselili.
Kome nije jasno o čemu govorim, neka se
raspita, jer četiri petine građana ove zemlje predugo šuti i trpi teror
manjine. Šutnja dugo nije bila tiša. Ko poznaje mentalitet ovog naroda zna da
je duga šutnja najopasnija i da je nagovještaj bure.
Zato pamet u glavu ili neće biti dobro.

Slazem se. Manjina je manjina. Mora se nesto rijesavati. Sto prije. Antifasisti su jedini .
OdgovoriIzbrišiBaš tako. Isteklo vrijeme.
OdgovoriIzbriši